02166488592-02166954644-09210329754

تهران، میدان ولیعصر، ابتدای خیابان کریمخان، پاساژ کیمیا، طبقه دوم واحد ۲۴
کد پستی ۱۵۹۳۸۵۴۷۴۴

آلمان
آلمان
آلمان

کشور آلمان عضو اتحاد شنگن می باشد و برای سفر به کشور آلمان ويزا شنگن مورد نياز است . حضور شخص متقاضی در هنگام ارائه در خواست جهت مصاحبه الزامی می باشد . آدرس و تلفن سفارت آلمان جهت مراجعه : خيابان فردوسی شماره 320-324 و شماره تلفن : 39991260همچنين جهت دريافت اطلاعات بيشتر مي توانيد

درخواست برای ويزای شنگن در ايران هم اکنون بسيار بالاست. به همين دليل هم سفارت آلمان در تهران بيشترين گنجايش زمانی ممکن را در اختيار متقاضيان قرار مي دهد. وقت های جديد مصاحبه، جهت ارايه درخواست ويزا در فواصل زمانی مشخص، آزاد می شوند. از اين که رزرو وقت مصاحبه، با وجود گنجايش بالا مي تواند دشوار باشد، متاسفيم و به درخواست کنندگان توصيه مي کنيم به طور منظم، از طريق سيستم آنلاين گرفتن وقت مطمئن شوند آيا زمان جديدی آزاد شده است يا نه. خواهشمنديم تنها زمانی وقت مصاحبه رزرو کنيد که اطمينان داريد مي توانيد در آن زمان در سفارت حضور يابيد. ارايه مدارک لازم وکامل به هنگام وقت مصاحبه، مي تواند باعث شود که به حداکثر تعداد درخواست ها رسيدگي گردد. سفارت، شما را اکيدا از رزرو وقت مصاحبه از طريق «آژانس های ويزا» برحذر مي دارد. درخواست وقت مصاحبه به طور رايگان و از طريق وبسايت سفارت امکان پذير است.

سفارت آلمان تلاش مي کند ورود به بخش باجه ها را، به ويژه در ماه های تابستان، هرچه سريع تر و در کوتاه ترين زمان ممکن انجام دهد. لطفاً توجه نماييد که ورود به بخش باجه ها در آينده تنها رأس ساعت اعلام شده صورت خواهد گرفت. حضور زودهنگام باعث انتظار در جلوی درب سفارت و حضور ديرهنگام باعث ابطال وقت گرفته شده می گردد

ارائه تصوير گذرنامه در هنگام رزرو وقت مصاحبه

توجه! همه درخواست کنندگان بايد دارای گذرنامه باشند.

همان طور که برای ويزای شنگن مرسوم است برای در خواست ويزا ملی آلمان نيز ارايه تصوير گذرنامه الزامي است. اين در مورد کليه وقت های درخواست شده در سفارت آلمان در تهران صدق مي کند.
پس از رزرو وقت مصاحبه برای درخواست ويزا، لطفا در همان روز، تصوير اسکن شده گذرنامه را همراه با ذکر نام و تاريخ و ساعت وقت ملاقات به آدرس [email protected] ارسال نماييد.


اگر وقت مصاحبه ای رزرو شود ولی تصوير گذرنامه مربوط به آن فرستاده نشود، آن وقت مصاحبه بدون هيچ گونه اطلاع رسانی لغو خواهد شد.

 

مدارک مورد نياز جهت دريافت ويزا آلمان:

اصل پاسپورت با اعتبار حداقل 3 ماه بيشتر از تاريخ ويزا درخواستي .
فرم درخواست ويزا ( از سايت سفارت دريافت نمائيد) .
کارت ملي و شناسنامه .
2 قطعه عکس رنگي 6 در 4 رنگي با پس زمينه سفيد بدون روتوش .
در صورتی که قبلا ويزا شنگن و يا ويزا کشور معتبر ديگری دريافت کرده ايد کپی از آنها و مهرهای ورود و خروج .
نامه تمکن مالي و گردش 6 ماه آخر سپرده بانکي .
گواهی اشتغال به کار که در آن تاريخ استخدام - سمت - ميزان حقوق و مرخصی ذکر شده باشد به همراه فيش حقوقی . (برای کارمندان و کارگران )
پروانه کسب و يا ثبت شرکت و يا کارت بازرگاني . ( برای صاحبان مشاغل).
گواهی بازنشستگي ( برای افراد بازنشسته ) .
گواهی اشتغال به تحصيل ( برای دانشجويان ) .
بيمه مسافرتی .
سند مالکيت ( در صورت وجود ) .
رزرو هتل و بليط هواپيما .

 

ترجمه رسمی آلمانی یکی از خدمات دارالترجمه رسمی آریان